Tik Tok :D

26 August 2011

Yeyeh Raya !

Assalamalaikum :)

Ish korang ! Tak sabar weh nak raya hehehe . Raya raya jugak , tapi amalan bulan puasa nak letak mana ? Jangan lupa jugak benda penting tu . InsyaAllah semua amalan yang kita buat sepanjang bulan puasa neh diterima oleh Yang Maha Esa :') Okay berbalik balik kat topik kita . Excited kan ? Korang excited , aku mcm biasa je ~ Entah kenapa entah hehe . Dah tu tak penting , yang penting lagi 4 hari nak raya . Okay aku gerenti korang dah beli baju raya kan ? Aku ? Dah beli dah , warna pink & biru awhh pink itu WAJIB :) Korang tak tanya ? Hehe peduli apa aku , saja jeh nak bgtau :p
Kadang2 raya neh ada yg best ada yg tak best. Kenapa aku ckp mcm tu ? Okay cuba korang bayangkan :
*neh suggestion aku jeh

Suka Hari Raya :
  1. Berjaya melawan nafsu sepanjang bulan Ramadhan , Alhamdulillah :')
  2. Dapat berkumpul dengan ahli keluarga yang jarang bertemu , kadang2 raya je baru jumpa
  3. Boleh makan siang mcm biasa wakakaka
  4. Dapat main bunga api , mercun *Aku tak main mercun, takut jari putus . Pop pop pun jadi ^^
  5. Dapat makan ketupat , lemang , kuah kacang , kuih raya fehh fehhh maveles~
  6. Pakai baju baru , kasut baru , beg baru , rambut baru , semua nak baru
  7. Neh feberet aku , aku rasa feberet korang jugak : DAPAT DUIT RAYA , well time raya je la kan kita berlagak jadi orang kaya :p
Tak Berapa Nak Suka Hari Raya :
  1. Bulan puasa dah lepas :'(
  2. Syaitan kembali menghasut anak anak Adam :>
  3. Berebut remote control tv dgn sedara *Okay yang neh , biasalah bila raya je mesti banyak program tv yang best2 . Lebih2 lg astro . Sorang nk tgok ria , sorang nk tgok prima , sorang nk tgok tv3 , last2 meletup jugak tv maklong aku tu hehehe :p
  4. Telinga madah kena dengar bunyi mercun jeh *dlm hati menyumpah biar org yg memekak tu putus jari tp tak baik pulak kan
  5. DAPAT DUIT RAYA SIKIT *Makcik pakcik , kalau nak bagi duit raya tu , bagi lah lebih cket . Kalau boleh yang warna merah tu , ada nombor 10 atas kertas tu ^^ Saya dah besar , so nak gunakan duit tu utk masa depan puwh-leaseeee #sambil buat muka seposen tak laku :p
Kay tahun depan aku rasa lagi tak best . Korang semua raya best je . Aku kene raya dgn buku . Calon PMR lah katakan :p Hmmm gelak lah --'

Okay lah, cukup lah aku taip. Raya lagi 4 hari, over excited pulak . Hehe :3

Oh sebelum tu, aku ada buat benda alah neh dekat photoscape tadi. Tengok orang lain buat, aku pun nak lah buat mwahahaha *sibukjekau




 #Btw, aku dah tukar header blog . Cute tak ? Ada boyprengg aku mwehehehe gataiiii :p

Kdah Assalamualaikum :)


Baca baca juga, jangan lupa like dan follow ;) Thankyou bebeh~

2 comments:

  1. amboi panjangnya budak ny taip . jenuh nak membaca . hehe . hey hey happy aidilfitri yaa ^^

    ReplyDelete
  2. hehe tu lah panjang sgt . okay sama2 salam aidilfitri juga :) maaf zahir & batin

    ReplyDelete