Tik Tok :D

22 June 2011

Mak , nak camping lagi pleaseeeee :3

Hai hai haiiiiiiiii . Lama nya tak update blog . Rindunya :* Yela orang dah busy kan mmg cenggini #Ayat mintak penampoooo . K act , takde cerita best pun <---- reason sebenar aku dah lama tak update blog . Cuma nak share satu cerita ni dgn korang . Kalau rasa nak baca , baca . Kalau rasa taknak baca , takyah baca :)

K hari Jumaat - Ahad lepas (17 - 19 Jun ) , sch  aku ada buat camping utk Pengakap , Kadet Bomba & Puteri Islam . First mmg aku taknak masuk kay . Tp sebab kawan , aku pun join lah kay :)
K first first tu mmg aku rasa fehh boring gila masuk kem . Tp bila 3 hari dah join kem tu , rasa taknak balik wooooo . Bila cakap dgn mak , mak jwb cenggini 'Yela , taknak balik lg kan , pegilah tidur lama lama dkt sch tu (sambil buat tone merajuk)' Haha chill lah mak , ni halau ke apa ni .
K terus cerita first day kem tu , ala rasa mcm biasa2 je kan . Sesi perkenalan la gitu gitu . Dlm hati buat apa nak berkenalan , kan satu sch --' Tp rupanya aku salah , rupanya ramai lg budak sch aku yg aku belum kenal haha . Then malamnya , kitorang kene buat aktiviti nightwalk . Ceh serious mcm gaban betul game tu . Kalau tak apa apa , okay lah kan . Ni tergolek sana tergolek sini sbb mata kene tutup . Lpstu fasi-fasi boleh tengok jeh kan , ada yang ketawa sampai terbaring-baring bagai . Hoisy jahat betul -.- Kononnya fasi-fasi tu nak kacau lah , nak uji tahap ke-mental-an kitorang . Hello kitorang ni berani lah , takde lah sampai nak menjerit sana menjerit sini haha . Ceh ayat nak cover . Yang tak bole blah tu , nak buat suara hantu , tp guna ringtone handphone hahaha time tu lawak gila . Aku nak nightwalk lagiiiiii ! -.-
Then hari kedua tu dah rasa dah best gile join kem sch ni :D Main sungai asid ceh bestnya . Kitorang dah fed-up nak main game tu , asyik ulang balik jeh , sapa tak penat wooo -.- Part yg paling bestnya , siap berlakon drama tu utk malam kebudayaan . Haa kau , aku ni kalau berangan sorang2 bole lah , ni siap kene berlakon depan orang , eishh malu mak nyahh . Gagap gila malam tu , dah lah tak payah cerita buat malu jeh -.-
Kterus masuk hari ketiga , rasa taknak balik . Serious aku sanggup tidur sch sbb aku dah jatuh cinta dgn kem tu . Oh suck . Rasa mcm nk peluk je tiang khemah tu . Eh chopp khemah ada tiang eh ? Heh apa2 jeh lah -.- Sebelum balik tu , kitorang kene main belon acah . Tau ? Ala permainan yang ala ala galah panjang tu . Tau ? Search sendiri dalam google . K serious best gila main game tu . First round kitorang menang , Second round kitorang kasi chance orang lain menang , kiranya kitorang kalah lah #Ayat nak cover haha :P 
Oh ya dkat kem tu , kitorang belaja banyak benda baru . Cara ikat tali versi pengakap , tepuk mintak sign , tepuk amir monyet , tepuk coca cola , haha macam2 . Tu salah satunya aku taknak tinggalkan kem ni . Fasi-fasi pun quite okay lah , takde lah garang sangat . Sporting gila adalah haha .

Klah guys , cukup lah setakat ni jeh okay :)
Kalau nak tengok gambar time camping tu , klik SINI :)
Bye & Enjoy It

Ps : Kalau rajin , like & follow lah :) Hihi tqvm

Baca baca juga, jangan lupa like dan follow ;) Thankyou bebeh~

No comments:

Post a Comment