Tik Tok :D

03 April 2011

Senyum Tak Perlu Kata Apa-Apa :)


We'll keep fighting to the end 

Best kan kalau tgok orang kat luar sana tu , yang takde masalah ? Yes mmg lah semue orang ada masalah , tapi diorang yang bijak menanganani nya , mesti die buat mcm takde masalah je kan ? Enth dari mana diorang dpt semangat mcm tu pun tak tau lah kan . Nak jugak semangat mcm tu . Kirenye takde masalah langsung . Happy je memanjang :) Fuahh mcm boleh hehe . Hello mesti boleh okay ? Berani die ckp tak boleh ? Hmm . Kdg2 terpikir jugak , maybe sape yang happy je tu , alaa mesti member2 die support dari belakang . Yes its totally right ! Ofc lerr mesti ada yang support , kalau tak , takkan nak tepis sorg2 je . Fuh letih lerr kalau gitu -,- 
Sorry kalau apa yang aku try nak luahkan kat dlm blog aku ni membuatkan korang pening nak bace :)
Okay semua orang mmg ada problem kan awak kan ?
So , mcm korang lerr kan , kalau korang ada masalah , biasanye korang buat ape ?
 Menangis smpai lebam ? (Aku pernah buat smpai mata aku lebam, thats why aku tau)

Haa nak share tips cket ni psl nk hilangkan masalah . So here we go !

Firstly , kite kene SENYUM . Senyum ? Yeahh senyum ! Sebab ? 
Ok kebanyakan kita bila berhadapan dgn masalah , confirm kita tarik muka kan ? Paling tak pun kita mengeluh atau mengomel sorang2 . Kan kan kan ? So lets say , apa kata kalau ada masalah , kita senyum :) Bila kita senyum , mungkin masalah kita akan berkurangan sbb tekanan akan reda . Cuba dulu okay .

Secondly , BERSENDIRIAN . Sebab ?
Ada sesetengah orang , suke bersendirian . Memencil diri untuk mencari ketenangan . Kita renungkan kembali apa yang berlaku dan ambil iktibar dari sudut yang positif setiap perkara yang terjadi , kemudian perbaiki nya kepada keadaan yang lebih baik :)

Next , BERTENANG . Sebab ?
Janganlan serabutkan lagi keadaan yang sedia ada . Tarik nafas dalam2 dan hembuskannya secara perlahan-lahan . Cuba elakkan diri korang dari membuat sebarang keputusan dalam keadaan tertekan . Sebabnya , keputusan itu mungkin bersandarkan kepada emosi semata-mata . Bukan itu sahaja , malahan jika tiada perincian yang dibuat dalam keputusan tu , takut ada apa2 yang tak diingini berlaku , So be careful okay :)

Plus , KASIH SAYANG . Sebab ?
Terapi yang mudah untuk kita kurangkan masalah yang dihadapi . Dengan adanya kasih sayang dari orang yang kita sayang , ini menjadi sumber kekuatan kita pasti tak akan kurang sebab sebenarnya , kita tidak berseorangan di dunia ini :)

Moreover , ALLAH S.W.T . Sebab ?
Ikuti perintah dan suruhanNya , tinggalkan perkara2 yang dilarangNya , InsyaAllah kita takkan rugi even sesaat pun , dan InsyaAllah kita mendapat petunjuk dariNya :)

Lastly , CERIA . Sebab ?
Janganlah bebankan fikiran dengan semua perkara yang ada di sekeliling kita , sbb setiap apa yang berlaku ada hikmahnya :) Kita hidup di dunia ni , sekali je . So , nikmatilah hidup ni seadanya :)

YOU CAN DO IT 

Dont Give Up Too Easily 
Sorry For the Terrible English
Mood : Tga layan lagu Love Story aww 
Enjoy It Readers :)  


Baca baca juga, jangan lupa like dan follow ;) Thankyou bebeh~

No comments:

Post a Comment